-
Wanneer moet ik uiterlijk betalen?
Indien u alleen een bus huurt, dient het bedrag uiterlijk een week vooraf bij ons binnen te zijn. Boekt u een arrangement inclusief bijvoorbeeld een diner of een verzorgd GroepsUitje, dan geeft u tijdig het juiste aantal personen door en dient ook het totaalbedrag een week vooraf bij ons binnen te zijn.
-
Is er een korting als ik meerdere bussen huur?
Een prijs wordt altijd berekend per bus, omdat voor iedere bus weer dezelfde brandstof- en chauffeurskosten gelden. Het is dus niet zo, dat als u met een grote groep bent en meerdere bussen nodig heeft, dat u dan voordeliger uit bent. Het is wel zo, dat als er een persoonprijs berekend wordt, de prijs in de 91-p. dubbeldekker voordeliger is dan wanneer de bus half vol is. Hoe voller de bussen, hoe voordeliger de persoonsprijs. Het is uiteraard mogelijk om als u meerdere keren per jaar meerdere bussen nodig heeft, te praten over een bonusregeling. Neemt u dan contact met ons op.
-
Wat als mijn reis langer duurt dan gepland?
Wanneer u een touringcar bij ons huurt worden er reistijden met u afgesproken. Onze planning wordt gemaakt op basis van deze afgesproken tijden. Overschrijding van de afgesproken tijd is alleen mogelijk in overleg met de chauffeur of kantoormedewerkers in verband met eventuele vervolgopdrachten. De meerkosten voor verlate thuiskomst, anders dan door overmacht, bedragen € 50,00 per uur per 50/63-p. bus en € 60.00 per uur voor een dubbeldekker.
-
Als ik de bus tussendoor niet nodig heb, betaal ik dan toch voor de hele dag?
Dit hangt af van het aantal uren wat er tussen zit en de afstand die u af gaat leggen. Zijn het korte ritten waar veel uren tussen zitten, is het meestal voordeliger om de bus op basis van 'brengen en halen' te reserveren. Mocht u echter naar een verre bestemming gaan, is het meestal duurder om heen en weer te rijden dan om de bus erbij te laten. Deze uren worden dan wel doorberekend. Onze medewerkers zullen de meest voordelige optie voor u berekenen.
-
Hoe werkt het met de parkeerkosten?
De parkeerkosten zijn niet inclusief, tenzij anders vermeld op de ritbevestiging. Deze worden op de eindfactuur in rekening gebracht.
-
Dien ik de chauffeur een fooi te geven?
Het is niet verplicht de chauffeur een fooi te geven, maar het wordt wel gewaardeerd. Wanneer u tevreden bent, kunt u dit rechtstreeks aan de chauffeur geven.
-
Wie regelt de kamer voor de chauffeur?
Bij meerdaagse reizen zijn de verzorgingskosten van de chauffeur altijd voor rekening van de groep. Dit betekent dat u voor een 1-p. kamer met eigen sanitaire voorzieningen moet zorgen en voor alle maaltijden en drinken gedurende de reis. Over het algemeen hanteren hotels/pensions een vrijplaats voor de chauffeur, dus informeert u dan bij uw geboekte accommodatie. Is hier geen mogelijkheid voor, dan regelen wij zelf een onderkomen voor onze chauffeur. Deze kosten worden dan bij u in rekening gebracht. Hoeveel dit is, is afhankelijk van de bestemming en de reisperiode.
-
Wat zijn de annuleringskosten?
Annulering van de reis tot 22 dagen voor vertrek is 15% van de reissom, met een minimum van € 35. Tussen 21 en 14 dagen voor vertrek 30%; tussen 14 en 2 dagen voor vertrek 50%; tussen de 2e dag en de dag van vertrek 75%; indien de opzegging op de dag van vertrek of tijdens het vervoer zijn de annuleringskosten 100%.
-
Hoe kan ik betalen?
U kunt het bedrag op onze rekening overmaken. Bij uitzondering kan er ook aan de chauffeur betaald worden, bijvoorbeeld als u op korte termijn een bus boekt.
-
Zijn er nog andere extra kosten die achteraf ontstaan?
In principe worden er achteraf geen extra kosten berekend, maar hier zijn uitzonderingen op. Eventuele parkeerkosten en de kosten van consumpties of lunchpakketten worden achteraf berekend, maar hier heeft u zelf invloed op. Echter wanneer u de touringcar niet schoon achterlaat en/ of er vernielingen zijn aangebracht door uw groep, dan kunnen er achteraf schoonmaakkosten of reparatiekosten in rekening worden gebracht. Neem voor kosten wat betreft buitenlandritten contact met ons op.